Józef K Józef K
463
BLOG

Sójki

Józef K Józef K Rozmaitości Obserwuj notkę 14

Te inteligentne krukowate ostatnio polubily mój ptasi karmnik zawieszony na balkonie za oknem. Mimo że pogoda niepiękna, wziąłem Nikona i zrobiłem kilkanaście zdjęć tych ptaków przez szybę. Oto niektóre z nich.


W książkach o ptakach znalazłem trochę informacji o sójkach. Żywią się chętnie żołędziami (akurat w naszym ogrodzie rosną potężne dęby), a także chętnie zjadają nasiona słonecznika, odganiając przy tym inne ptaki (zauważyłem). Niestety, sójki -  jak inne krukowate - potrafią błyskawicznie przestawić się na dowolną, bardziej dostępną dietę i wiosną lubią się również żywić jajami i pisklętami innych ptaków. Są niebezpiecznymi wrogami nie tylko drobnych ptaków, lecz także kuropatw i bażantów.

 


 

Józef K
O mnie Józef K

Józef K.: wszechstronne zainteresowania, zdecydowane poglądy, liberał Kontakt Witryna internetowa

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości